5. mai 2011

Itaallsed

Pidin rääkima veidi itaallastest. Peale selle, et nad on ülijutukad, avatud ja alatasa rõõmsameelsed, onneil ka mõni pahupool. Esimese asjana jääb kindlasti silan see, et pea keegi itaallastest ei räägi inglise keelt või üldse mingit muud võõrkeelt. Millest see küll tuleneb? Ilmselt sellest, et itaallased on nii vaimustuses ja kinni vaid oma kodumaast. Mitte, et ma ise oma kodumaasse sama moodi ei suhtuks, aga ma suudan näha ka mujale. Ma ise arvan, et selline vaid iseenese imetlemine ja tundmine on selline “suurriiklase” probleem. Millest kirjutavad enamus Itaalia ajalehed või mida näitab peamiselt televisioon? Itaalia jalgpall, Itaalia köök, Berlusconi jne. Ja kui telekast tulebki mõne muu riigi (loe: mõnes muus keeles) teelsaade, on sellele kindlasti itaalia keeles peale loetud. Ei- mitte subtiitrid. Ja jõuamegi ringiga tagasi sinna, miks itaallased ei räägi muid keeli. See on muidugi üks kõige lihtsam näide sellest, ag apeegeldab väga hästi üldist olukorda. Teiseks on nad tihti endast natuke liigal hea arvamusel. Siinkohal pean ma silmas just konkreetselt mingeid inimesi. Siinkandis räägitakse, et kohalikud liguurlased pidavat olema sellised uhked ja ninad püsti :) kahjuks olen ma selliseid ka siin juba kohanud. Tõesti, nad ei ole kõige meeldivamad inimesed, kellega lävida. Ja kolmandakse- liguurlased pole vist kõige argaramad töötegijad, ag am ausun, et ma ei tee sellega paljudele liiga, kui ütlen, et suur osa itaallastest ei ole kõige entusiastlikumad töötajad ja pigem naudivad oma siestat. Aga muud suurt viga neil ei ole :)
Vahepeal oleme saanud ka kolitud. Terve esmaspäevane vaba päev läks vana asjade pakkimisele, transportimisele ja uuesti alhtipakkimisele. Sinna vahele jäid ka veel 2 koristust :) ühe päevaga jõuab palju! Nii ma siis elangi sellises linnakses, mille nimi on Borgio Verezzi. See on meie baarile umbes 3 km lähemal, kui eelmine elukoht ning seetõttu saan iga hommiku tööle jalutada (umbes 4 km). Korter on tüki maad suurem (2 tuba) ja mina elan niiölda köök-elutoas, mul on oma nurgake ja see on väga positiivne. Pilte korterist saab näha ikka fotoalbumist. Sellest nädalast hakkasin siis tööle minema kella pool 3ks ja oleme lahti kusagi südaööni. Ainul tnädalavahetustel lähen poole 12ks, kuna siis on ka lõunatajaid rohkem. Selline töökorraldus mullesobib, kuna hommikud on vabad ja saan rahulikult kiirustamat päeva algust nautida ja natuke omaette olla, olla aias ja võtta päikest, minna veidikeseks randa või olla täitsa niisama. Suveks on selline plaan, et 20 juunist kuni 20 augustini oleme 7 päeva nädalas avatud. See tähendab minu jaoks 2 kuud töölkäimist ilma ühegi vaba päevata. Usun, et mingi hetk saab see päris raske olema, aga elame näeme :)
Niipaljukest siis tänaseks, varsti jälle. Praegu ootan oma vaba esmaspäeva, mis on täiesti vaba :)
PS! Õnneks on siin hetkel väga ilusad ilmad, püsivalt 25 kraadi ja päike. Kahju ainult, et ma oma puhkust hetkel ei veeda vaid olen töölainel, kuid ilus ilma ja päike rõõmustavad ikkagi!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar